Dla mediów – Breastfit. Kobiecy biust. Męska sprawa.

BREASTFIT.
KOBIECY BIUST.
MĘSKA SPRAWA.

Materiały prasowe z 2017 roku

Oni, one i rak piersi.

Inauguracja drugiej edycji kampanii edukacyjnej „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”

- wrzesień 2017

BreastFit – sztuka wspólnego badania i wsparcia kobiet z rakiem piersi, w tym z chorobą zaawansowaną – to kluczowe przesłania drugiej edycji kampanii edukacyjnej „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, wspólnie z wiodącymi organizacjami pacjenckimi działającymi na rzecz kobiet chorych na raka piersi, po raz kolejny uczy mężczyzn, jak radzić sobie z chorobą nowotworową i jak być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską im kobietę – matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę. Tegoroczna odsłona kampanii dedykowana jest kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim. Dochód ze sprzedaży kalendarza „Power of Community 2018” przeznaczony zostanie na działania wspierające właśnie tą grupę kobiet.

Rak piersi do postaci zaawansowanej rozwija się u ok. 30 proc. chorych kobiet , u ok. 5-10 proc. rozpoznawany jest wówczas, gdy choroba daje już przerzuty do innych organów . Zdiagnozowanie nowotworu piersi jest trudne do zaakceptowania dla każdej kobiety, tym bardziej, gdy rak piersi rozpoznany jest w stadium zaawansowanym. Zawsze z chorobą zmaga się nie tylko osoba, której diagnoza dotyczy, lecz cała rodzina i bliscy. Przed nimi także stają nowe wyzwania.

Bo męska rzecz – być blisko!

Rola mężczyzn jest nieoceniona w profilaktyce raka piersi – ich uwaga i zainteresowanie, a także wspólne badanie piersi, mogą okazać się znakomitą motywacją dla pań do dbania o swoje zdrowie. BreastFit został stworzony właśnie po to, by pomóc mężczyznom włączyć się w proces profilaktyki raka piersi, ale także po to, by wesprzeć ich wtedy, gdy muszą stawić czoła chorobie partnerki, żony, matki czy przyjaciółki. Druga edycja kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” podejmuje bowiem ważny temat roli mężczyzn, ich współtowarzyszenia i wsparcia, gdy choroba nowotworowa dotknie bliską im kobietę, niezależnie od etapu zaawansowania raka.

W codziennej pracy naszej Fundacji spotykamy wiele kobiet chorych na raka, ale także ich najbliższych. Diagnoza, a w szczególności rozpoznanie zaawansowanego raka piersi sprawia, że chora i jej bliscy muszą zmierzyć się z nową, trudną sytuacją, która zmienia ich dotychczasowe życie. Mężczyźni czują się czasem bezradni, nie odnajdując się w nowej rzeczywistości. Tymczasem rak piersi w stadium zaawansowanym, w coraz większej liczbie przypadków staje się chorobą przewlekłą. Wsparcie jest więc ważnym elementem procesu terapeutycznego, który dotyczy chorej, ale także całej rodziny. Właśnie dlatego dochód ze sprzedaży tegorocznego kalendarza przeznaczamy na pomoc kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim – powiedziała Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, pomysłodawca i organizator kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska Sprawa”.

BreastFit – to zestaw narzędzi dla mężczyzn

W ramach kampanii Fundacja OnkoCafe przygotowała m.in. specjalny trening – każdy jego element – od rozgrzewki, przez podkręcenie tempa, po wspólne ćwiczenia pod prysznicem – opatrzony jest grafikami obrazującymi, jak prawidłowo wykonać poszczególne ćwiczenia. BreastFit to przydatne narzędzie dla partnerów, którzy zdobytą wiedzę mogą wykorzystać w praktyce i zachęcić partnerki do badania piersi. Na stronie kampanii BreastFit znajdziemy także sekcję dedykowaną bliskim kobiet chorych na nowotwór piersi i odpowiedzi na wiele pytań, które mogą pojawić się wraz z diagnozą i chorobą, na każdym jej etapie.

Nieodłącznym elementem kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest kalendarz z udziałem crossfitowców, symbolizujący siłę i odwagę, potrzebne by wspierać kobiety. Pomysłodawcą i twórcą kalendarza jest Jakub Popławski. W tegorocznej sesji zdjęciowej wzięło udział 12 sportowców z całej Polski, w tym dwóch zwycięzców ogólnopolskiego naboru. Panowie pozowali do zdjęć w nietuzinkowym otoczeniu dawnej torpedowni na Zatoce Gdańskiej. Zdjęcia do kalendarza „Power of Community 2018”, które wykonał Piotr Fajfer, można było zobaczyć podczas wystawy towarzyszącej inauguracji drugiej edycji kampanii. Kalendarz można kupić, odwiedzając stronę kampanii, zaś od października będzie także dostępny w kawiarniach COSTA COFFEE w całej Polsce.

Włączając się w kampanię „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” pokazujemy, że my mężczyźni możemy być wsparciem dla naszych kobiet nawet, gdy mowa o raku piersi na każdym etapie choroby, także wtedy gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Dlaczego? Bo możemy każdego dnia dbać o mamę, partnerkę, żonę czy siostrę, zachęcając je do regularnych badań w ramach profilaktyki raka piersi. Gdy bliska nam kobieta zachoruje, nasza rola również jest bardzo ważna

– powiedział Jakub Popławski, autor i pomysłodawca kalendarza „Power of Community”.

O raku piersi zupełnie inaczej

Inauguracji drugiej edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” i pokazowi zdjęć do kalendarza „Power of Community 2018” towarzyszyła debata ekspercka z udziałem liderek wszystkich wiodących organizacji pacjenckich działających na rzecz kobiet chorych na raka piersi, klinicysty oraz mediów. W spotkaniu inaugurującym kampanię udział wzięli: Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, Krystyna Wechmann, Prezes Zarządu Federacji Stowarzyszeń AMAZONKI, Elżbieta Kozik, Prezes Zarządu, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Agata Polińska, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Onkologiczna ALIVIA, Joanna Łojko, Dyrektor Zarządzający Fundacji Rak’n’Roll – Wygraj Życie, Adrianna Sobol, psycholog, Członek Zarządu Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, prof. Jacek Jassem, onkolog z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, uczestnicy i twórcy kalendarza „Power of Community 2018” – producent kreatywny Jakub Popławski oraz fotograf Piotr Fajfer.

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki oraz choroby, jaką jest rak piersi i zaawansowany rak piersi.

Partnerami społecznymi kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacja Onkologiczna ALIVIA, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj Życie. Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest elementem wspierającym przekaz kampanii „Tu i Teraz” dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi. Partnerzy Medialni kampanii: Multikino, Polska Live, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: COSTA COFFEE, Przelewy24.pl.

Honorowy patronat Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser – Dudy.

Dodatkowe informacje:

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej: Anna Kupiecka, +48 537 888 789, biuro@onkocafe.pl
Biuro Prasowe kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”: Małgorzata Szpejewska – Cedro, +48 600 834 866, breastfit@onkocafe.pl

Partnerzy o kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”

- wrzesień 2017

„Druga edycja kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa, stała się wyrazem wsparcia mężczyzn dla kobiet z rakiem piersi, ale także platformą szerszych działań dla kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskich. Dlatego dochód ze sprzedaży kalendarza na 2018 rok przeznaczymy właśnie na ten cel. Dziś, wspólnie mówimy: kobiecy biust to męska sprawa, ale przede wszystkim – to wspólna sprawa. To sprawa, która dotyczy nas wszystkich. Łącząc siły i doświadczenia inicjujemy proces zmiany sposobu myślenia i mówienia o zaawansowanym raku piersi. Jest to możliwe dzięki współpracy wiodących organizacji pacjenckich, które od wielu lat działają na rzecz chorych na raka piersi w Polsce kobiet i ich bliskich”.

Anna Kupiecka, Prezes Zarządu, Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej


„Współczesna medycyna sprawia, że z rakiem piersi, także zaawansowanym, chore żyją coraz częściej jak z chorobą przewlekłą. Jak zatem żyć z poczuciem nieuchronności? Jaka jest „normalność z rakiem”? Prawo do wolności w obliczu zaawansowanej choroby nowotworowej zyskuje w tej szczególnej sytuacji nowy wymiar. Warto, by każdy chory dysponował swoim zbiorem metafor, którymi może nazywać rzeczywistość i swoje emocje. Dla kogoś będzie to określenie „drogi”, dla kogoś innego – „proces” czy „etap” życia. Nie istnieje jedno, uniwersalne, magiczne sformułowanie – dróg zawsze jest wiele, dlatego tym bardziej warto wspierać chorych w znalezieniu tej właściwej dla siebie”.

Adrianna Sobol, psycholog, Członek Zarządu, Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej


„Kobiety z zaawansowanym rakiem piersi i ich problemy są pomijane w publicznej debacie. Często słyszymy o wczesnym wykrywaniu i zwycięstwach nad rakiem, ale wśród nas żyją też kobiety, u których choroba przeszła w fazę zaawansowaną – te schodzą w cień społecznej świadomości, a ich problemy pozostają ukryte i nierozwiązane. Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa, podejmuje temat kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i ich potrzeb, a dzięki swojej lekkości i przebojowości unosi ten temat, jak balonik i pozwala utrzymać zainteresowanie na dłużej”.

Agata Polińska, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Onkologiczna ALIVIA


„Profilaktyka, dostęp do badań, właściwa terapia we właściwym czasie – to trzy podstawowe wyzwania, z którymi stale się zmierzamy w codziennej pracy. Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa do procesu profilaktyki włącza mężczyzn – lekko, ale sugestywnie pokazując, że przeciwdziałanie rakowi piersi to wspólna sprawa. To kampania, która ma tę wyjątkową umiejętność, by wprost, ale jednocześnie z dużym wyczuciem podejmować tematy do niedawna owiane tabu. Wspólne badanie piersi i trening, który może uratować życie? Dlaczego nie! Jednocześnie to kampania, która nie pozostawia bez opieki szczególnie potrzebującej dziś wsparcia grupy kobiet – kobiet chorych na zaawansowanego raka piersi i ich bliskich, które mają prawo, by z chorobą nowotworową żyć z mniejszym lękiem i z wiarą patrzeć w przyszłość. Medycyna stale dokonuje bowiem nowych odkryć, dając szanse na dłuższe i lepszej jakości życie”.

Elżbieta Kozik, Prezes Zarządu, Polskie Amazonki Ruch Społeczny


„Gdy kobietę dotknie choroba zaawansowana, bądź rak piersi powraca, wydaje się, że to wyrok. Nowe możliwości leczenia pozwalają tymczasem poprawić nie tylko długość, ale też jakość ich życia. Nawet rozsiany rak piersi przez wiele lat może być umiejętnie leczony przez onkologów. Ważna jest więc współpraca z lekarzami, edukacja i wiedza, które umożliwiają pomoc kobietom, które usłyszały diagnozę zaawansowany rak piersi. Jeśli tak będziemy myśleć o raku piersi, to też pomaga przełamać lęk przed badaniami”.

Krystyna Wechmann, Prezes Zarządu, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”

„Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa to fantastyczna inicjatywa, która angażuje mężczyzn w profilaktykę raka piersi u kobiet. Kobiety często boją się sprawdzać stan swoich piersi, bo może coś tam znajdą, a wczesne wykrycie zmian może oznaczać 100% wyleczalność. Dodatkowo, wiemy z badań, że kobiety chętnie idą się zbadać, gdy ktoś im towarzyszy. Mam nadzieję, że dzięki tej kampanii więcej mężczyzn zacznie nakłaniać swoje kobiety do badania się i będą im dodatkowo w tym badaniu towarzyszyć”.

Joanna Łojko, Członek Zarządu, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj Życie


„Każdy element naszej codziennej pracy ma jeden cel – wsparcie chorych na nowotwory. Realizujemy go, rozwijając nowe terapie, ale także angażując się w działania, które mają szanse trwale zmieniać rzeczywistość chorych onkologicznie. Budowanie zrozumienia dla zaawansowanego raka piersi, a tym samym tworzenie otoczenia, w którym codzienność z chorobą nowotworową będzie spotykała się ze zrozumieniem – to ważne wyzwanie. Dlatego jesteśmy dumni z naszego udziału w kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”.

Avi Matan, Dyrektor Generalny, Novartis Oncology Poland


Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki oraz choroby, jaką jest rak piersi i zaawansowany rak piersi. Partnerami społecznymi kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacja Onkologiczna ALIVIA, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj Życie. Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest elementem wspierającym przekaz kampanii „Tu i Teraz” dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi. Partnerzy Medialni kampanii: Multikino, Polska Live, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: COSTA COFFEE, Przelewy24.pl. Honorowy patronat Małżonki Prezydenta RP, Pani Agaty Kornhauser-Dudy

Dodatkowe informacje:
Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej: Anna Kupiecka, +48 537 888 789, biuro@onkocafe.pl
Biuro Prasowe kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”: Małgorzata Szpejewska – Cedro, +48 600 834 866, breastfit@onkocafe.pl

Zostań "12-tym miesiącem” i wesprzyj kobiety z rakiem piersi
- lipiec 2017

Rusza nabór do limitowanej wersji kalendarza "Power of Community 2018” przygotowywanego w ramach kolejnej edycji kampanii edukacyjnej "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Po raz pierwszy, w profesjonalnej sesji z 11 crossfitowcami, weźmie udział zwycięzca ogólnopolskiego naboru – mąż, ojciec, partner, brat… Może właśnie Ty lub inny mężczyzna trenujący crossfit, którego znasz, zostanie "12-tym miesiącem” wyjątkowego kalendarza tworzonego w wyjątkowym celu.

Kampania "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała w 2016 roku z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, by wesprzeć kobiety w zapobieganiu rakowi piersi, a także w przebiegu choroby – na każdym jej etapie. Przekaz kampanii kierowany jest do mężczyzn, by dostarczyć im wiedzy o sposobach wsparcia oraz narzędziach do rozmowy z kobietami ważnymi w ich życiu. Partnerom, dodatkowo, kampania umożliwia nabycie umiejętności wspólnego badania piersi partnerki.

Kalendarz "Power of Community” jest nieodłącznym elementem kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” i jednym ze sposobów oraz przykładów wsparcia. Dochód z jego sprzedaży przeznaczany jest bowiem na pomoc kobietom z chorobą nowotworową – mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej.

Nawiązanie BreastFit’u do popularnej dyscypliny sportu jaką jest crossfit, wynika z pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami – mówi Jakub Popławski, pomysłodawca kalendarza „Power of Community”. – Mężczyzna, który zostanie wybrany do uczestnictwa w projekcie, a jego zdjęcie ukaże się w kalendarzu, musi żyć zgodnie z tą filozofią. Bycie twarzą kalendarza zobowiązuje do szerzenia idei BreastFit’u, do wiedzy na temat zapobiegania rakowi piersi, samej choroby, a także niezbędnego wsparcia dla wszystkich kobiet, których zdrowie jest dla nas ważne – dodaje Jakub Popławski, pomysłodawca kalendarza "Power of Community”.

Nabór do kalendarza "Power of Community” trwa do 5 sierpnia 2017 roku. Szczegóły dotyczące zgłoszeń znajdują się na stronie breastfit.onkocafe.pl.

Rak piersi jest najczęściej diagnozowaną chorobą nowotworową i drugą nowotworową przyczyną śmierci wśród polskich kobiet. W Polsce rak piersi rozpoznawany jest najczęściej u kobiet w wieku 50–69 lat. Rośnie jednak liczba przypadków diagnozowanych u kobiet młodszych. W ciągu ostatnich 30 lat zachorowalność na raka piersi wzrosła prawie 2-krotnie wśród kobiet w wieku 20-49 lat. Oznacza to, że rak piersi coraz częściej dotyka kobiety w pełni aktywne w życiu zawodowym, rodzinnym i społecznym[1]. Części tych dramatycznych statystyk udałoby się zapobiec, gdyby kobiety poddawały się regularnym badaniom profilaktycznych, wcześnie wykryte zmiany nowotworowe dają bowiem lepsze rokowania.

[1] Wojciechowska U. i Didkowska J. „Zachorowania i zgony na nowotwory złośliwe w Polsce”, Krajowy Rejestr Nowotworów, Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej – Curie. [Online] [Zacytowano: 27 sierpnia 2014.] http:// onkologia.org.pl.

Partnerem kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest Novartis Oncology.

Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu wyróżnia kampanię "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa."
- czerwiec 2017

Nasza kampania "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa." została wyróżniona w XXXX edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność́ Biznesu. W opracowanym przez Gazetę Finansową raporcie redakcji tak uzasadniała wyróżnienie naszej kampanii: Jeśli kampania społeczna ma być skuteczna nie może zachwycać wyłącznie zmysłów, ale powinna trafić do serca. Poziom kreatywności polskich twórców zachwyca, czego dowodem jest akcja "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Kampania zorganizowana przez Fundację OnkoCafe - Razem Lepiej oraz firmę Novartis Oncology trafia nie tylko do kobiet, ale przede wszystkim do ich partnerów. Realizowana przez Fundację OnkoCafe i Novartis kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”, angażuje mężczyzn do aktywnego wsparcia kobiet w walce z rakiem piersi. Jej celem jest edukacja na temat profilaktyki raka piersi i zachęcanie do ich systematycznych badań, a także wsparcie kobiet z zaawansowanym rakiem piersi. Tym co odróżnia projekt od wielu podobnych inicjatyw jest fakt, że tym razem kampania skierowana jest przede wszystkim do mężczyzn - partnerek kobiet. Akcja ma ich zachęcić do włączenie się w profilaktykę raka piersi wśród kobiet, a także zmotywować do aktywnego wsparcia kobiet, które zachorowały na ten typ nowotworów. Projekt "Breastfit. Kobiecy biust. Męska sprawa”” jest częścią globalnej kampanii Novartis „Here and now” Cały raport do pobrania znajdziecie tu : http://raportcsr.pl/raport-csr/

Materiały prasowe z 2016 roku

Nowa Kampania Społeczna "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”
- sierpień 2016

Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej rozpoczyna nową kampanię edukacyjną dotyczącą profilaktyki raka piersi i choroby. Tym razem jej przekaz skierowany jest do mężczyzn, zaś koncepcja została oparta na popularnej dyscyplinie sportu zwanej CrossFit’em. BreastFit, bo o nim mowa, ma zachęcić panów, by dbali o najważniejsze kobiety w ich życiu włączając się m.in. w profilaktykę raka piersi. Kampania ma także na celu zwiększenie świadomości wagi wsparcia kobiety przez mężczyznę w chorobie.

  • W Polsce u kobiet rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym [1]
  • Rocznie na raka piersi zapada około 17 tys. Polek, a ok 5 tys. umiera [1]
  • Badania przesiewowe są najlepszą metodą wczesnego wykrywania raka piersi [1]

- Dlatego tak ważna jest profilaktyka raka piersi, w której znaczącą rolę może odegrać mężczyzna. Jego rola i wsparcie dla kobiety są równie bezcenne podczas choroby. Powstaje jednak pytanie jak zachęcać i jak wspierać? Stąd pomysł na BreastFit, czyli sztukę badania piersi, rozmowy oraz wsparcia emocjonalnego.- mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.

Kampania "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” dostarcza mężczyznom wiedzy o sposobach wsparcia i narzędziach do rozmowy, zaś partnerom pozwala nabyć podstawowe umiejętności w zakresie badania piersi partnerki. Ponadto nawiązanie BreastFit-u do dyscypliny sportu CrossFit’u, wynika z pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami oraz wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykłej sprawności fizycznej i emocjonalnej.

Intencją organizatorów kampanii jest inspirowanie do podejmowania tematu systematycznych badań piersi, a przez to dostarczenia kobietom dodatkowej motywacji do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie. - Chcemy także dostarczyć mężczyznom informacji na temat wagi wsparcia dla kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie.- mówi Adrianna Sobol, psychoonkolog Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.

W ramach kampanii pojawią się plakaty nawiązujące do "nowej dyscypliny sportu" - BreastFit'u, zachęcające mężczyzn do rozmów z kobietami na temat samobadania piersi, a także na temat codziennych wyzwań, które niesie ze sobą choroba. Pomogą w tym także materiały instruktażowe – w tym instrukcja dla partnerów – jak wspólnie przeprowadzić badanie biustu w warunkach domowych oraz jak rozmawiać o chorobie. Intensywne działania edukacyjne będą prowadzone na Facebooku Fundacji oraz w mediach.

Wspierającymi kampanię zostali Rafał Bryndal oraz sportowcy z sześciu trójmiejskich klubów CrossFit, którzy jako pierwsi zostali wyedukowani w zakresie profilaktyki raka piersi i zasad wsparcia dla kobiet, a także nabyli podstawowe umiejętności z zakresu badania piersi.

Zwieńczeniem projektu będzie wydanie kolejnej edycji kalendarza "Power of community" 2017 z udziałem crossfitowców wspierających kampanię, którzy zadeklarowali, że będą systematycznie uprawiać BreastFit i szerzyć zdobytą w ramach kampanii wiedzę.

Kalendarz będzie dystrybuowany przez sieć klubów crossfitowych oraz stronę www.onkocafe.pl. Dochód z kalendarza przeznaczony jest na wsparcie działań edukacyjnych fundacji z zakresu profilaktyki nowotworów.

Pomysłodawcą kampanii jest Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej.
Patronami kampanii zostali: Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Sieć dla Zdrowia, Radio Polska Live, Federacja Stowarzyszeń Amazonki, PARS, Alivia, Stowarzyszenie Amazonki Warszawa Centrum
Partnerem kampanii jest Novartis Oncology.


Projekt "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" jest elementem wspierającym przekaz kampanii "Tu i Teraz" " dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi.

Organizator

Partnerzy:

Partnerzy społeczni:

Partnerzy medialni:

Kampanię wspierają:

Honorowy patronat Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy