Trening – Breastfit. Kobiecy biust. Męska sprawa.

DWIE PODSTAWOWE
AKTYWNOŚCI MISTRZÓW
BREASTFITU

Działanie nr 1. Trening dla mężczyzn chcących wesprzeć kobiety.

  • Jako mężczyzna/ojciec/przyjaciel/partner bądź przykładem w dbaniu o własne zdrowie. Będziesz wtedy wiarygodny w zachęcaniu do regularnych badań piersi bliską Ci kobietę.
  • Przypomnij swojej córce, przyjaciółce, żonie o comiesięcznym samobadaniu piersi. To krótkie domowe badanie może uratować ich piersi i życie. Największym prezentem, jaki możesz ofiarować swojej bliskiej kobiecie to uwaga i zainteresowanie jej sprawami. Zapytaj bliską Ci kobietę, kiedy ostatnio badała swoje piersi, kiedy była na USG piersi czy mammografii.
  • Każdy moment jest dobry, żeby zapytać bliską Ci kobietę, jak się czuje. Przy porannej kawie, przy wspólnym obiedzie a może przed obejrzeniem ciekawego filmu? Zapytaj czy ostatnio coś w jej zdrowiu ją zaniepokoiło. Może czuje się słabsza, a Ty mógłbyś jej w czymś pomóc lub pójść z nią do lekarza? Znaczne osłabienie może być pierwszym sygnałem choroby nowotworowej.
  • Bliska Ci kobieta, to zapewne piękna, mądra osoba, potrafiąca doskonale o siebie zadbać. Jednak ilość codziennych wyzwań, może powodować, że czasem zapomina o swoim zdrowiu. Dopilnuj, żeby choć na chwilę się zatrzymała. Spojrzała na siebie i na swoje zdrowie z uwagą. Wspólnie dopilnujcie terminów rutynowych badań profilaktycznych raka piersi. Jeśli to dla niej ważne, możesz też towarzyszyć jej podczas wizyty u lekarza specjalisty.

Działanie nr 2. Trening dla partnerów, w którym pokazujemy jak możesz pomóc badać piersi swojej kobiecie.

Wspólna Rozgrzewka

Ćwiczenie numer 1

Podejdźcie do siebie. Gdy Twoja partnerka rozbierze się od pasa w górę i umieści ręce na biodrach, poproś ją by nieznacznie pochyliła się do przodu. Teraz Ty rozpocznij dokładnie obserwować jej piersi. Przyjrzyj się czy są podobne wielkością i kształtem, bez widocznych zniekształceń na piersiach i sutkach. Zwróć uwagę, czy skóra piersi nie zmieniła koloru bądź nie marszczy się, lub nie jest napięta.

Gdybyście podczas obserwacji coś zauważyli, pójdźcie razem do lekarza specjalisty i zdajcie mu relację z obserwacji piersi.

Podkręćcie tempo rozgrzewki

Ćwiczenie numer 2

Powtórz oglądanie jej piersi, tak jak przy rozgrzewce, ale tym razem Twoja partnerka niech uniesie ręce do góry. Gdy skończysz uważnie przyglądać się jej piersiom, delikatnie ściśnij jej sutki – najpierw jeden a potem drugi.

Gdybyście zauważyli z niego wyciekający płyn, pójdźcie razem do lekarza specjalisty i opowiedzcie mu o tym.

Trening - wysokie tętno

Ćwiczenie numer 3

Idźcie razem do łóżka. Gdy Twoja partnerka położy się na plecach, Ty pod jej lewy bark i głowę wsuń zwinięty ręcznik lub poduszkę. Gdy ona włoży rękę pod głowę, Ty rozpocznij badanie delikatnie naciskając trzema środkowymi palcami jej lewą pierś. Zataczaj drobne kółka wzdłuż piersi z góry na dół. Pamiętaj o zbadaniu obszaru od pachy do mostka. Zmieńcie pozycje i w ten sam sposób dotykaj piersi prawej.

Gdybyście podczas treningu wyczuli zgrubienie, towarzysz swojej partnerce podczas wizyty u lekarza specjalisty.

Prysznic

Ćwiczenie numer 4

Najłatwiej bada się piersi, gdy ich skóra jest wilgotna. Idźcie po prysznic. Gdy Twoja partnerka uniesie ręce za głową Ty trzema środkowymi palcami delikatnie zataczając kółka naciskaj wzdłuż jej piersi z góry na dół. Badajcie piersi pojedynczo.

Gdybyście podczas treningu pod prysznicem wyczuli zgrubienie, nie zwlekajcie z wizytą u lekarza specjalisty.

Regularność treningu

Ćwiczenie numer 5

Regularny comiesięczny trening badania piersi pozwoli Wam na dokładne poznanie piersi a przez to jak najszybsze wychwycenie niepokojących zmian i zgłoszenie się do lekarza specjalisty w odpowiednim momencie. BreastFit, to dyscyplina sportu, którą możecie zacząć uprawiać już dziś.

… to taki prosty sposób, żeby zadbać o zdrowie partnerki.


Organizator

Partnerzy:

Partnerzy społeczni:

Partnerzy medialni:

Kampanię wspierają:

Honorowy patronat Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy